Cum sa iti gestionezi bugetul planului de afacere pe care urmeaza sa o lansezi

Pentru a lansa o afacere de succes si pentru a se afirma pe piata de profil, trebuie evident, sa muncesti intens si sa pui in practica toate ideile pe care le detii. In aceeasi masura, este esential si bugetul planului de afaceri si modalitatile prin care alegi sa il gestionezi. Daca nu detii stabilitate financiara, oricat de creativa ar fi ideea ta de business, nu va rezista prea mult timp. Tocmai de aceea, primul pas pe care trebuie sa il bifezi atunci cand urmeaza sa devii antreprenor, este chiar stabilirea bugetului raportat la ideile tale. Daca totul este organizat in privinta celor doua aspecte prezentate anterior, vei reusi sa eviti orice risc de ordin economic si sa iti maresti sansele pentru a atinge varful succesului.

Iata care sunt secretele pentru gestionarea planului de afacere pe care urmeaza sa o lansezi:

  1. Identifica sursele de venit pentru afacerea ta

Sursele de venit reprezinta intotdeauna punctul de plecare in lansarea unui business. Exista probabilitatea sa detii o suma de bani pe care te bazezi initial, fie din propriile economii, fie din imprumuturi de diferite tipuri. Cu toate acestea, trebuie sa faci un calcul si in privinta venitului pe care ti-l poate oferi business-ul tau in decursul unei luni. In momentul in care ai stabilit o suma estimativa, iti va fi mult mai usor sa realizezi un “plan de atac”. Daca urmeaza sa lansezi afacerea, asigura-te ca echipa ta este formata din angajati responsabili care te pot ajuta in indeplinirea obiectivelor stabilite.

  1. Realizeaza un calcul al costurilor fixe lunare

Costurile fixe ale business-ului tau sunt acele costuri care se repeta luna de luna. Realizeaza o lista care sa contina atat chiria pe care o platesti pentru spatiul de lucru sau sediul firmei, cat si utilitatile sau salariile datorate. Evident ca mai exista si alte costuri, insa acestea pot fi diferite in functie de anumiti factori. Daca esti organizat si nu iti scapa niciun detaliu, cand va veni momentul sa faci anumite economii, costurile fixe lunare calculate anterior vor fi ajutorul tau de nadejde.

  1. Ia in considerare si costurile variabile

Bineinteles ca nu exista numai costuri fixe, ci si costuri variabile. Adesea, acestea rezulta din noutatile legislative pentru impozitul pe profit, un aspect caruia trebuie sa ii acorzi o deosebita atentie atunci cand te alaturi antreprenoriatului. Mai mult decat atat, poti include pe lista costurilor variabile si calatoriile de tip business, bugetul alocat promovarii firmei tale precum si alte evenimente corporate.

  1. Tine cont de costurile necesare la inceputul oricarui business

Cheltuielile lunare ale unei afaceri nu trebuie confundate niciodata cu cele necesare lansarii unui business nou pe piata. Atentie! Prima luna a afacerii tale vine la pachet si cu anumite costuri extra carora trebuie sa le tii evidenta. Un exemplu in acest sens poate fi reprezentat de achizitia diverselor device-uri necesare activitatii, precum si a mobilierului de birou sau a diverselor consumabile.

Asadar, daca esti pe punctul de a lansa primul tau business, in mod cert trebuie sa stii cum sa gestionezi bugetul planului de afacere. Doar in acest fel vei fi sigur ca vei avea un business de succes!

Insa ca totul sa devina si mai simplu, poti apela si la serviciul de audit financiar.

Speram ca sfaturile noastre ti-au fost de ajutor si iti dorim sa ai parte de un profit cat mai mare.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *